RASKAUSAJAN RUOKAVALIO 2.0

tiistai 25. lokakuuta 2016

Nyt kun raskauden viimeinen kolmannes pyörähtää käyntiin on syytä kiinnittää entistä enemmän huomiota omaan ruokavalioon. Nyt vauva alkaa kasvaa ja lihoa kovaa vauhtia ja on tärkeää että hän saa hyvää ravintoa. Oma ruokailuni on taas kerran ollut niin kaukana hyvästä kun vaan olla voi, silti painoa ei ole kertynyt kuin 4-5 kiloa koko raskauden aikana. Nyt on kumminkin aika tehtä ryhtiliike ja alkaa katsoa vähän syömisiensä perään. Olen suunnitellut itselleni uuden ”ruokalistan” loppuraksausajaksi.

puuro
  • Aamupalaksi kaurapuuroa, marjoja ja banaania.
  • Välipalaksi jonkin hedelmä, banaani, appelsiini, omena.
  • Päiväruoaksi mitä milloinkin sattuu koulussa ruokana olemaan. Täytyy kuitenkin muistaa ottaa puolilautasellista salaattia ja kasviksia. Toiselle puolikkaalle lihaa ja vähän lisukkeeksi riisiä, pastaa tai perunaa.
  • Välipalaksi luonnonjugurttia ja mysliä. Voit pilkkoa sekaan esimerkiksi banaania ja mandariinia.
  • Iltaruoaksi samanlaista settiä kuin päiväruoaksikin, keskity enemmän salaattiin, kasviksiin ja lihaan, lisukkeeksi perunaa, pastaa tai riisiä.
  • Iltapalaksi smoothie ja leipä. Smoothieen voi laittaa esimerkiksi rahkaa, jugurttia, marjoja ja hedelmiä sekä kauraleseitä.
Lisäksi täytyy tietysti muistaa juoda paljon vettä, noin kolme litraa päivässä! (:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan